Przenoszenie własności na nabywcę nieruchomości

Niezbędna do przeniesienia własności wybudowanych lokali przez firmę deweloperską na nabywcę jest sporządzenie odpowiedniej umowy przeniesienia własności. Dokument ten jest prawną podstawą zobowiązań dewelopera wobec nabywcy dotyczący najczęściej budowanego domu czy mieszkania. Akt sporządzony u notariusza zwiększa prawa nabywcy wobec ewentualnych postępowań sądowych przeciw deweloperowi.

Zniesienie współwłasności

Niezbędne w przypadku podziału lub zniesienia współwłasności wszelkich nieruchomości (jak np. domów, działek, mieszkań itp.) jest akt notarialny. Umowa taka może regulować podział między współwłaścicielami lub w pełni przenieść prawa na jedną osobę. Zniesienie współwłasności może dotyczyć całości lub części nieruchomości.

Jakich danych potrzebujemy:

  • dane współwłaścicieli rzeczy wspólnej, to jest: imiona, nazwiska, imiona rodziców, termin ważności, seria i numer dokumentu tożsamości, PESEL, NIP, określenie stanu cywilnego, adres zamieszkania
  • opis przedmiotu umowy,
  • określenie, komu i w jakim stosunku ma przypaść określony przedmiot umowy,
  • jeśli przedmiotem jest nieruchomość – numer księgi wieczystej,
  • określenie wartości rynkowej przedmiotu umowy,

Powyższy wykaz danych ma charakter ogólny i przy bardziej skomplikowanych sprawach niezbędny jest kontakt z Kancelarią.

Tworzenie testamentów

Odpowiednie podzielenie i rozrządzenie dóbr między spadkobiercami zapewnia dobrze sporządzony testament. Dokument pozwala także na wydziedziczenie lub polecenie wykonania określonych czynności spadkobiercom. Pismo można sporządzić ręcznie, przekazać ustnie lub spisać jako akt notarialny (co jest najbezpieczniejszym rozwiązaniem).

Jakich danych potrzebujemy

  • dane osoby, która chce sporządzić testament, czyli: imiona, nazwiska, imiona rodziców, seria, numer i data ważności dokumentu tożsamości, PESEL, określenie stanu cywilnego, adres zamieszkania,
  • dane spadkobiercy, czyli: imiona, nazwiska, imiona rodziców, adres zamieszkania, a w przypadku

Powyższy wykaz danych ma charakter ogólny i przy bardziej skomplikowanych sprawach niezbędny jest kontakt z Kancelarią.

Oświadczenia o odrzuceniu albo przyjęciu spadku

Spadek zapisany w testamencie można odrzucić w czasie pół roku od uzyskania informacji o spadku. Można go również przyjąć ze wszystkimi ewentualnymi zobowiązaniami pieniężnymi lub do wartości długów równej wartości dóbr spadkowych (tzw. dobrodziejstwo inwentarza). Oświadczenie takie można przygotować w postaci aktu notarialnego.

Jakich danych potrzebujemy:

  • dane osoby, która chce odrzucić lub przyjąć spadek, czyli: imiona, nazwiska, imiona rodziców, seria, numer i data ważności dokumentu tożsamości, PESEL, określenie stanu cywilnego, adres zamieszkania,

Powyższy wykaz danych ma charakter ogólny i przy bardziej skomplikowanych sprawach niezbędny jest kontakt z Kancelarią.